Στην διάρκεια της εγκυμοσύνης οι περισσότερες γυναίκες αισθάνονται να αυξάνεται η θερμοκρασία στο σώμα, έχουν εξάψεις και ιδρώνουν περισσότερο. Αυτός ο συνδυασμός ιδιαίτερα τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες μπορεί να δημιουργήσει μία αφόρητη κατάσταση.

Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί στην εγκυμοσύνη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την αντιμετώπισή τους.

 

Καθημερινότητα.

Κάποια πράγματα που αφορούν την καθημερινότητα σας, ίσως πρέπει να αλλάξουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

  • Αποφύγετε να κυκλοφορείτε σε εξωτερικούς χώρους όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 37℃. Η ζέστη και η υγρασία πολύ γρήγορα μπορεί να σας προκαλέσουν έντονη δυσφορία.
  • Παραμείνετε σε δροσερά, κλιματιζόμενα μέρη ιδιαίτερα τις ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Τροποποιείστε το ωράριο της άσκησής σας. Περπατήστε ή κολυμπήστε νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα όταν πέσει ο ήλιος.
  • Μια βρεγμένη πετσέτα γύρω από τον λαιμό ή στο μέτωπο μπορεί να προσφέρουν σημαντική ανακούφιση και αίσθηση δροσιάς κάποιες στιγμές.
  • Πίνετε άφθονα υγρά για να αποφύγετε την αφυδάτωση. Αν διψάτε χρειάζεστε υγρά! Το νερό είναι η καλύτερη λύση αλλά και οι φυσικοί χυμοί, το γάλα και τα ισοτονικά υγρά που περιέχουν ηλεκτρολύτες είναι επίσης καλές επιλογές. Αποφύγετε τα αναψυκτικά, ιδιαίτερα τα ανθρακούχα καθώς αργότερα επιδεινώνουν τα αίσθημα δίψας προσθέτοντας μη ωφέλιμες θερμίδες στον οργανισμό σας. Περιορίστε το κρύο τσάι και τους καφέδες.
  • Τρώτε μικρά γεύματα και σνακ περισσότερες φορές την ημέρα. Αποφύγετε τα βαριά, τηγανιτά και με πολλά καρυκεύματα φαγητά. Επιδιώξτε να τρώτε περισσότερα φρούτα και δροσερές σαλάτες. Μειώστε την πρόσληψη του αλατιού.
  • Φορέστε βαμβακερά ή λινά ρούχα που επιτρέπουν το σώμα σας να αναπνέει καλύτερα. Έτσι αποφεύγεται επίσης να αναπτύσσετε εξανθήματα από τον ιδρώτα κάτω από το στήθος και στην κοιλιά. Καλύψτε με ύφασμα τα χέρια και τα πόδια σας για αποφύγετε την απευθείας έκθεση στον ήλιο. Φορέστε καπέλο.
  • Μόλις αισθάνεστε ότι το σώμα σας αρχίζει να πρήζετε βγάλτε τα δακτυλίδια σας.

 

Πρήξιμο στα πόδια.

Η κατακράτηση των υγρών που συμβαίνει φυσιολογικά στην διάρκεια της εγκυμοσύνης, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με την ζέστη προκαλούν έντονο και ενοχλητικό πρήξιμο στα πόδια σας. Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε αυτήν την κατάσταση.

  • Όποτε είναι εφικτό προσπαθήστε να κρατάτε τα πόδια σας ψηλά. Στο τέλος της ημέρας όταν ξαπλώνετε στο κρεβάτι, βάλτε ένα μαξιλάρι κάτω από τα πόδια σας για να βρεθούν σε υψηλότερο σημείο απ’ ό,τι το σώμα σας.
  • Αποφύγετε να παραμένετε πολύ ώρα όρθιες ή να κάθεστε με τα πόδια κρεμασμένα χαμηλότερα από το σώμα σας (π.χ. κάθισμα σε καρέκλα ή στον καναπέ). Το περπάτημα βοηθά καθώς η ενεργοποίηση των μυών στα πόδια μειώνει το οίδημα.
  • Κάντε συχνά δροσερά ντους. Ρίξτε άφθονο κρύο νερό στα πόδια σας.
  • Ζητήστε από τον σύντροφό σας να σας κάνει μασάζ στα πόδια κάθε βράδυ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αι κάποια ενυδατική αλοιφή εάν το επιθυμείτε.
  • Φορέστε άνετα παπούτσια και παντόφλες που δεν σας στενεύουν και δεν δημιουργούν ερεθισμούς στο ευαίσθητο δέρμα της περιοχής.

 

Στην παραλία.

Προσπαθήστε να παραμένετε δροσερή.

  • Η παραμονή στην παραλία ιδίως τις ζεστές ώρες της ημέρας μπορεί γρήγορα να οδηγήσει σε αφυδάτωση, εξάντληση, κράμπες και ζάλη. Μην παραμένετε μεγάλο χρονικό διάστημα στην παραλία, έστω και κάτω από ομπρέλα. Προτιμήστε δροσερά μέρη όπου υπάρχει μεγάλη σκιά.
  • Αποφύγετε την άμεση έκθεση στον ήλιο για περισσότερο από 15 λεπτά. Ακόμα και αν υπάρχει συννεφιά επιδιώξτε να καλύπτετε το σώμα σας.
  • Φορέστε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας (πάνω από SPF 30, ιδανικά SPF 50). Η έκθεση στον ήλιο αυξάνει την πιθανότητα ανάπτυξης πανάδων και χλοάσματος στο δέρμα.
  • Φορέστε χαλαρά, άνετα ρούχα και μαγιό. Παραμείνετε στεγνή. Αλλάξτε το μαγιό σας κάθε φορά που βγαίνετε από την θάλασσα. Χρησιμοποιείστε καπέλο.
  • Πίνετε τακτικά νερό ή χυμούς (όχι αναψυκτικά).
  • Αποφύγετε να καθίσετε στην άμμο όταν βρίσκεστε στην παραλία, ακόμη και εάν βάλετε πετσέτα. Χρησιμοποιείστε καρέκλα ή ξαπλώστρα παραλίας.

 

Κολύμβηση.

Η κολύμβηση γενικά θεωρείται ένας από τους πιο ασφαλείς τρόπους άσκησης στην διάρκεια της κύησης. Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη σας:

  • Προτιμήστε την κολύμβηση νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα που η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη.
  • Κολυμπήστε ήρεμα, με ήπιες κινήσεις, αποφύγετε τις βουτιές και τα μακροβούτια.
  • Μην μπαίνετε στην θάλασσα αν έχει κύμα. Έχετε υπόψη σας ότι στην εγκυμοσύνη είναι δυσκολότερο να κρατήσετε καλή ισορροπία.
  • Σταματήστε να κολυμπάτε εάν αισθανθείτε ζαλάδα, αδυναμία, ναυτία ή δυσκολία στην αναπνοή.
  • Φροντίστε κολυμπάτε σε νερά που ξέρετε ότι είναι καθαρά, Αποφύγετε να καταπίνετε νερό όταν κολυμπάτε.
  • Αποφύγετε το κολύμπι σε πισίνες, ποτάμια ή λίμνες. Μην χρησιμοποιείτε τζακούζι. ή σάουνες.

 

Αποφύγετε τις μυκητιάσεις.

Η κύηση σας κάνει ευαίσθητες στην ανάπτυξη μυκητίασης στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Οι μύκητες αναπτύσσονται εύκολα σε ζεστό και υγρό περιβάλλον. Για να αποφύγετε τις μυκητιάσεις κρατείστε στεγνή και καθαρή την ευαίσθητη περιοχή.

  • Φορέστε ελαφρά, χαλαρά ρούχα που να επιτρέπουν στο σώμα σας να αναπνέει. Προτιμήστε βαμβακερά εσώρουχα.
  • Μετά το μπάνιο στην θάλασσα κάνετε ντους με σαπούνι ή αφρόλουτρο, στεγνώστε καλά και αλλάξτε το μαγιό αμέσως μόλις μπορέσετε.
  • Αν πηγαίνετε διακοπές προμηθευτείτε μια αντιμυκητιασική κρέμα (π.χ. Daktodor) σε περίπτωση που την χρειαστείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε επίσης Κολπική Μυκητίαση.

Τσιμπήματα από έντομα.

Αν και σπάνια δημιουργούν σοβαρά προβλήματα συχνά είναι ενοχλητικά.

  • Αποφύγετε να κυκλοφορείτε σε μέρη που γνωρίζετε ότι υπάρχουν πολλά έντομα (π.χ. κοντά σε λίμνες ή ποτάμια). Φορέστε ρούχα που καλύπτουν όλο το σώμα (με μακριά μανίκια και παντελόνια).
  • Χρησιμοποιείστε εντομοαπωθητικό κατάλληλο για την εγκυμοσύνη. Μπορεί να είναι ένα φυτικό προϊόν όπως το Crilen ή κάποιο φαρμακευτικό προϊόν που όμως δεν πρέπει να περιέχει περισσότερο από 10% DEET. Σε κάθε περίπτωση διαβάστε το φύλλο οδηγιών του προϊόντος πριν το χρησιμοποιείστε.
  • Αν το τσίμπημα σας προκαλέσει φαγούρα μπορείτε να βάλετε στην περιοχή πάλι ένα φυτικό προϊόν όπως το Crilen after nip gel ή την αλοιφή Fenistil (περισσότερες πληροφορίες www.fenistil.gr).

Αν και συνήθως τα συμπτώματα υποχωρούν μετά από 1-2 ημέρες, μερικές φορές μπορεί να αναπτυχθεί τοπικά φλεγμονή με πόνο, πρήξιμο και κοκκίνισμα της περιοχής. Επικοινωνήστε με τον ιατρό και αναφέρετε το πρόβλημα. Ίσως χρειαστεί να βάλετε τοπικά αντιβιοτική αλοιφή όπως για παράδειγμα την Fucicort.

Το παραπάνω ενημερωτικό κείμενο περιέχει γνώμες και πληροφορίες για θέματα σχετικά με την υγεία της γυναίκας. Δεν υπαγορεύει κάποιον αποκλειστικό τρόπο για την αντιμετώπιση ενός θέματος υγείας και δεν αποκλείει άλλους αποδεκτούς τρόπους θεραπείας.

Ο γιατρός σας είναι η καλύτερη πηγή πληροφοριών για τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες που σχετίζονται με το ιατρικό σας πρόβλημα.